N-VA Zaventem alleen naar de kiezer in 2012

Op 30 september 2011

N-VA gaat in Zaventem apart naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2012. De partij wenst in 2012  met een eigen verhaal naar de Zaventemse kiezer te trekken. Dit is unaniem besloten op de jongste afdelingsbestuursvergadering.

N-VA-afdelingsvoorzitter en Senator Lieve Maes: “Als grootste partij van Vlaanderen staat de N-VA volgend jaar voor een belangrijke uitdaging. Wij willen de partij ook in Zaventem  verder op de kaart zetten om zo meer te wegen op het lokale beleid. Gezien de groei van ons ledenaantal hier in Zaventem is dit zeker realistisch. Een eigen lijst is voor ons het beste middel om dit doel te bereiken.  Wij geloven alvast in onze eigen sterkte en in onze eigen mensen.   Bovendien schept het een duidelijke keuze voor de kiezer, nu beide partijen een andere weg zijn ingeslagen op federaal vlak.”

Gemeenteraadslid Erik Rennen, Fractieleider Roger Artois en OCMW raadslid Fons Piessens : “Beide partijen gaan in goede verstandhouding uit elkaar en engageren zich om de goede samenwerking  binnen het huidig kartel N-VA/CD&V verder te zetten tot aan de verkiezingen in 2012.”

Gemeenteraadslid Luk Vander Elst : “In 2006 stond ik op de lijst als een kartelkandidaat.  Maar als het kartel ophoudt te bestaan, kies ik volmondig voor de N-VA.”