Fuiven in Zaventem weldra weer mogelijk!

Op 7 december 2014, over deze onderwerpen: Cultuur, Jeugd, Patrimonium
Fuiven in Zaventem weldra weer mogelijk - Tom De Vits
Het tekort aan fuifzalen in Zaventem is binnenkort van de baan, want in het nieuwe cultureel centrum zal ook gefuifd kunnen worden. Dat antwoordde schepen van cultuur op de vraag van gemeenteraadslid Tom De Vits, die spreekt van een “geslaagde tussenoplossing”.

Met de sluiting van zaal "Ons Huis" verdween in in 2012 de laatste Zaventemse fuifzaal.  Enkel jeugdhuis Basement bleef over, maar fuiven is niet de kerntaak van een jeugdhuis. In het nieuwe cultureel centrum zullen tot tien fuiven per jaar georganiseerd kunnen worden.

Verkiezingsbelofte ingelost: Jong N-VA houdt woord!

In de vorige legislatuur hadden onze gemeenteraadsleden hier al vragen over gesteld, maar zij kregen nooit een duidelijk antwoord. Het leek er dan ook  lange tijd op dat er niet in gefuifd zou mogen worden. Jong N-VA vind dat er in het nieuwe cultureel centrum ook voldoende plaats moet zijn voor de jeugd en voerde reeds meermaals actie rond het thema.

Tijdelijke oplossing

Toch benadrukt Tom De Vits dat dit slechts een tussenoplossing is. "Op termijn heeft Zaventem duidelijk nood aan een volwaardige fuifzaal, we zijn dit aan onze Zaventemse jeugd verplicht".