N-VA kiepert folders ‘Citoyens de Zaventem’ in de vuilbak

Op 2 november 2015, over deze onderwerpen: Vlaams karakter
N-VA Zaventem kiepert folders ‘Citoyens de Zaventem’ in de vuilbak

Het provocerende pamflet van de Brusselse vzw “Citoyens de Zaventem” deed heel wat stof opwaaien in onze gemeente. N-VA Zaventem bracht dit weekend een heuse lading folders symbolisch naar het containerpark.

Voorzitter Philippe Laeremans: “De provocerende folder was de laatste weken hét gespreksonderwerp bij de bevolking. Om die verontwaardiging te uiten zamelden onze mandatarissen heel wat folders in. Zaterdag trokken we naar het containerpark om deze pamfletten op hun rechtmatige plaats te deponeren: in de vuilbak.”

Gasboete en proces-verbaal

Deze symbolische actie onderlijnt het rechtlijnige beleid dat N-VA Zaventem voert. “We blijven streng maar rechtvaardig optreden tegen zij die de eentaligheid van onze gemeente niet respecteren of in twijfel trekken”, zegt schepen van Vlaams Karakter Erik Rennen.

“Zo liet ik vorige week nog een proces-verbaal opstellen tegen een onderneming die eentalig Franse reclame op de verkeersborden en verkeerslichten aanbracht. De firma mag zich verwachten aan een fikse gasboete.”

Tot in het Vlaams en Brussels Parlement!

“Deze actie is uiteraard symbolisch, maar we laten het hier niet bij", vervolgt Laeremans. Zo drong Vlaams Parlementslid Lieve Maes er bij de Vlaamse Regering op aan om actie te ondernemen en nam de afdeling contact op met de N-VA fractie in het Brussels Parlement.

“Het is triest dat we hier onze energie in moeten steken, maar we kunnen niet anders. We moeten duidelijk de spelregels aangeven en die zijn in het Nederlands opgesteld. Tot spijt van wie het benijdt.”