N-VA dient Zaventemse voordrachtsakte in bij de Gouverneur

Op 29 november 2012

De Zaventemse  N-VA afdeling heeft deze week een kopij van de voordrachtsakte die zij mee ondertekend heeft, ingediend op de griffie van de Vlaams Brabantse Provinciegouverneur.

Deze akte draagt Lieve Wierinck voor als burgemeester en de ingediende pagina’s bevatten de handtekeningen van N-VA, sp.a, Groen! en Leef.

Ze is tot stand gekomen op initiatief van Open VLD afdelingsvoorzitter Wim De Sloovere en lijsttrekster Lieve Wierinck. Beide hebben N-VA op 15 oktober gecontacteerd, met als wens, een coalitie te vormen tezamen met sp.a, Groen! en Leef.  De gesprekken verliepen zeer constructief en na het tot stand komen van een akkoord tussen zes Open VLD-verkozenen, N-VA, sp.a, Groen! en Leef werd de volgende dag een voordrachtsakte ondertekend.  De handtekeningen van de vijf  partijen waren voldoende om een meerderheid in Zaventem te vormen.

“Daar wij niets meer hoorden van dit akkoord, hebben wij alvast zelf een deel ingediend bij de provinciegouverneur” verklaart Erik Rennen.
“Op deze manier nemen wij alle twijfel weg bij onze achterban, en maken wij duidelijk dat wij niet gelogen hebben over het afgesloten akkoord”.