Nieuw bestuur Jong N-VA Zaventem

Op 17 december 2018

De leden van Jong N-VA Zaventem verkozen vrijdagavond een nieuw bestuur. De 25-jarige Macha Vanderbist wordt de nieuwe voorzitter. “We willen Jong N-VA Zaventem met onze nieuwe ploeg opnieuw volop op de kaart zetten”, zegt Vanderbist.

De voorbije maanden is de werking van de N-VA-jongerenploeg uit de luchthavengemeente uitgegroeid tot een sterk geheel. Het verkiezingsresultaat weerspiegelde dat ook: samen haalden de drie jongerenkandidaten van N-VA, Macha Vanderbist, Simon Dergez en Tom De Vits, bijna 1000 stemmen. “Deze verkiezing toont aan dat onze werking gesmaakt werd door onze leden”, zegt de nieuwbakken voorzitster Macha Vanderbist.

Actief en positief oppositie voeren

Met het vertrouwen van de leden achter zich willen de jongeren hun werking verder uitbouwen. “Daarbij ligt de focus op twee sporen: vooreerst willen we meer jongeren betrekken bij het politieke gebeuren, ook bevolkingsgroepen die we vandaag nog niet of te weinig bereiken. Daarnaast zullen we conform het DNA van Jong N-VA niet aan de zijlijn blijven staan, maar wel actief en positief oppositie voeren”, legt Vanderbist uit.

Gemeenteraadslid Tom De Vits, die in het verleden jarenlang voorzitter was van Jong N-VA, geeft met plezier de fakkel door. “De voorbije jaren hebben we Jong N-VA op de Zaventemse kaart gezet. Met deze nieuwe ploeg, waar ik trouwens deel van blijf uitmaken, zetten we de stap naar de vernieuwing verder. Met Macha Vanderbist als voorzitter en Simon Dergez als secretaris is Jong N-VA Zaventem in goede handen. Zelf neem ik met plezier vanuit de handschoen op ook deze legislatuur de spreekbuis van de jeugd te zijn in de Zaventemse gemeenteraad.”

Vlnr op de foto: Jente Declercq, Simon Dergez, Macha Vanderbiest, Yaël Rennen, Tom De Vits en regiocoördinator Jeroen. (Niet op de foto: Benjamin Christiaens en Bert Deleersnijder)