Vernieuwd Zeenpark krijgt prijs voor Excellent Bouwheerschap

Op 3 oktober 2019, over deze onderwerpen: Energie en Milieu, Openbare werken, Sport

De eerste fase van het Zeenpark in Sterrebeek is in de prijzen gevallen. Het project kreeg de Prijs Wivina Demeester voor Excellent Bouwheerschap 2019. Luk Vander Elst en Erik Rennen, die vorige legislatuur één van de trekkers waren in het project, spreken van een "een prachtige bekroning voor Sterrebeek".

Het Zeenpark werd grondig aangepakt, met onder meer het openleggen van de beek kwam er bijkomende ruimte voor water, er kwamen nieuwe speeltuigen, wandelpaden, een multifunctioneel sportveldje en een Finse piste. "In nauwe samenspraak met de buurtbewoners breidden we het park ook uit", zegt gemeenteraadslid Luk Vander Elst. "Twee straten maakten plaats voor extra groen en extra natuur. Toen ik vorige legislatuur schepen van Openbare Werken was volgde ik de werken natuurlijk van heel nabij op. Het is dan ook fijn dat je nadien een erkenning krijgt voor je werk via zo'n prijs."

Sport en natuur verzoend

Ook gemeenteraadslid Erik Rennen was nauw betrokken bij het project: "Als schepen van Sport en Milieu zag ik het als mijn plicht om het maximale uit dit project te halen. En dat is ook gelukt: we hebben het voetbalveld van KOVC Sterrebeek en tennisclub Het Zeen ingebed in een mooie, groene zone waarin niet alleen gesport kan worden door recreanten uit de buurt, maar waar de natuur ook meer kansen krijgt. De eentonige grasvlakten hebben plaats gemaakt voor bloemenweiden en tal van vogels en andere dieren vinden hun draai in het nieuwe park. Deze prijs onderstreept dat de verandering die we in het Zeenpark brachten de juiste keuze was!"