N-VA Zaventem maakt zwakke weggebruiker zichtbaar

Op 5 november 2015, over deze onderwerpen: Jeugd, Mobiliteit
N-VA Zaventem

Met de donkere maanden in het vooruitzicht wil N-VA Zaventem de zichtbaarheid van fietsers en voetgangers verbeteren. De lokale afdeling deelde daarom fluorescerende rugzakhoezen uit aan enkele scholen.

De start van de wintertijd zorgt jammer genoeg altijd voor een verhoogd aantal verkeersslachtoffers. Van de ene dag op de andere vindt een groot deel van de avondspits plots in het donker plaats. Dit zorgt voor een piek in de ongevallenstatistieken, bij fietsers maar vooral bij voetgangers.

Helaas ook kinderen bij de slachtoffers

Gemeenteraadslid Tom De Vits: “Onder de fietsers en voetgangers die slachtoffers worden van een ongeval bevinden zich helaas ook steevast verschillende kinderen. Zichtbaarheid speelt hierbij duidelijk een grote rol”.
“Vandaar dat we er met N-VA Zaventem voor kiezen om fluorescerende rugzakhoezen uit te delen aan de schoolgaande jeugd”, vult Vlaams Volksvertegenwoordiger Lieve Maes aan.

Veiligheid zwakke weggebruiker prioritair

“We doen natuurlijk veel meer dan fluorescerende rugzakhoezen uitdelen”, geeft schepen van openbare werken Luk Vander Elst aan. “De veiligheid van de zwakke weggebruiker is voor ons prioritair bij het aanleggen van nieuwe wegen in onze gemeente. We investeren dan ook heel wat in de (her)aanleg van fiets- en voetpaden. Daar staan wij als partij op”.