N-VA Zaventem draagt Erik Rennen voor als kandidaat-burgemeester

Op 20 februari 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

N-VA-kopman en eerste schepen in Zaventem Erik Rennen trekt in oktober de N-VA-lijst bij de gemeenteraadsverkiezingen. “Met schepen Luk Vander Elst, Vlaams Volksvertegenwoordiger Lieve Maes en nieuw gezicht Iris Elbers heeft onze ploeg de perfecte balans tussen bestuurservaring en vernieuwing. We willen de grootste partij in Zaventem worden”, zegt Rennen resoluut.

De verkiezingen in de luchthavengemeente worden voor het eerst sinds lang onvoorspelbaar. “Het politieke speelveld ligt open en we zijn de tweede grootste Vlaamse partij in Zaventem. We hebben de ambitie om verder te groeien en dan moet je als lijstrekker voor de sjerp durven gaan”, zegt Rennen. Maar een gemeente besturen doe je natuurlijk niet op je eentje: N-VA Zaventem kan terugvallen op een heel sterke en samenhangende ploeg van mandatarissen én sympathisanten.”

De eerste schepen spreekt duidelijke ambities uit: “Om de broodnodige verandering in onze gemeente te kunnen doorzetten moeten we een stevig verkiezingsresultaat durven ambiëren. We hebben al veel mooie zaken kunnen realiseren, maar het werk is niet af. We willen van Zaventem eindelijk een mooie, propere en modern bestuurde gemeente maken en we hebben daarvoor de geknipte mensen in huis”, zegt Rennen vol vertrouwen.

Van die ploeg maakt ook nieuwkomer Iris Elbers deel uit, die op de tweede plaats zal staan. “Iris staat voor de vernieuwing die we willen doorvoeren in de politiek, maar is een gekend gezicht in Zaventem. Ze is Office Manager en in haar vrije tijd is ze vrijwilligster in het rustoord en medewerkster bij de zwerfvuilacties. Ze heeft ons op korte tijd overtuigd van haar kunnen”, zegt voorzitter Philippe Laeremans. “Als nieuwkomer ben ik natuurlijk heel vereerd met de tweede plaats. Ik ga voor een warme politiek op mensenmaat en met aandacht voor iedereen", aldus Elbers.

Nossegemenaar en schepen van Openbare Werken Luk Vander Elst prijkt op de derde plaats. “Luk staat gekend om zijn werklust en zijn grote betrokkenheid”, zegt Laeremans. “Hij realiseerde onder andere de bouw van het CC ‘De Factorij’ en de splinternieuwe gemeenteschool ‘Hoek’ in Zaventem. Samen met Erik Rennen zorgde hij ook voor de mooie realisatie van het vernieuwde Park Het Zeen in Sterrebeek. “De voorbije jaren moesten we een historische inhaalbeweging maken. We hebben reeds heel wat Verandering gebracht, maar het werk is niet af. Ik wil er met veel goesting aan blijven verder werken”, vult Vander Elst aan.

Vlaams Volksvertegenwoordiger en gemeenteraadslid Lieve Maes zal de lijst duwen. “Ik heb het volste vertrouwen in deze drie speerpunten. Bovendien kunnen we rekenen op de dossierkennis en inzet van huidig OCMW-voorzitter Roger Artois, gemeenteraadsleden Dien Demol, Tom De Vits, en Marise Deraedemaeker en onze OCMW-raadsleden Alfons Piessens en Marijke Heirman. Samen willen we Zaventem opnieuw veilig en Vlaams maken. Onder deze ploeg zet ik dan ook met heel plezier en overtuiging mijn schouders als lijstduwer!”, besluit Lieve Maes.

Om onze campagne af te trappen en de eerste kandidaten bekend te maken maakten we een kort filmpje dat je op onze facebook-pagina kan terugvinden. Like onze pagina als je ook Verandering wil in Zaventem!